.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کنگره ای تحسین برانگیز در سایه مدیریتی موفقیت آمیز
شمال نیوز: یکی از زیباترین اتفاقات این کنگره حجم مقالات ارسالی و نیز حضور دو برابر مدعوین یعنی 1000 نفره آنان در کنگره بزرگداشت شخصیتی است که به مدت 8 قرن مهجور مانده و تقریباً غیر از مراکز علمی دینی، نامی از ایشان در میان نبود و این نشانه بارزی از روند تصاعدی ...

شمال نیوز: این روزها مازندران و قم مفتخر به برگزاری نخستین کنگره بین المللی بزرگداشت شخصیت کم نظیر تاریخ اسلام یعنی ابن شهرآشوب ساروی مازندرانی و میزبانی از مدعوین داخلی و نیز بیست ملیت خارجی اند و بلحاظ حجم وقت گذاری، دریافت مقالات و فعالیت های علمی و فرهنگی و نیز تدارکات برگزاری این کنگره عظیم در طی یکی دوسال گذشته، شاید بتوان مدعی شد که این کار، خارق العاده ترین کار ماندگار فرهنگی در پیشینه مدیریت فرهنگی مازندران است که برای همیشه در کتاب زرین جلوه های فرهنگی و مدیریتی مازندران تلالویی ویژه خواهد داشت.

کنگره ای بزرگ و تماماً علمی و پژوهش محور که بخاطر حجم پیمایش های میدانی و محتوای مکتسبه و نتیجه گیری های استثنایی و کم بدیل در مقایسه با بسیاری از همایش های علمی مراکز دانشگاهی کشور، به عنوان یک الگوی تمام عیار و همه جانبه می تواند سرمشق و سرفصل بسیار تعیین کننده ای برای سایر استانها و در سطوح ملی، جهت ورود به وادی معرفی اعاظم علمایی باشد که شاید سختی کار و مرارت های بسیار،  مانع از به میدان آمدن توانمندان فرهنگی شده و یا حاضر به تحمل ناملایمات و تعامل با کسانی باشد که حداقل در فرازهای آغازین همکاری ها، بدقلقی می کنند!

جمع آوری بین المللی مجموعه آثار علامه ابن شهرآشوب ساروی که طی سفرها و جلسات و ارتباطات نوین در فضای شبکه های مجازی و گذر ماهرانه از موانع تحریم هایی که در محیط های علمی جهان علیه ایران عزیز انجام می پذیرد، نه تنها کار آسانی نبوده، بلکه یک شاهکار مدیریتی و اعجاز فرهنگی تلقی می شود که امروز و به برکت این کنگره در قالب کتاب و سایر قالب های مکتوب و دیجیتالی به مدعوین و افکار عمومی ارائه شده است.

برکت بزرگ این کنگره، نقش آفرینی حرکت افرین مقام معظم رهبری از ابتدا تا انتها بوده که با پذیرش حضوری و دادن ملاقات و رهنمودهای داهیانه به هیئت مدیره کنگره و نیز صدور دستورات و فراهم سازی تسهیلاتی از جمله اعزام محققان به دانشگاه الازهر مصر و غیره و نهایتاً صدور پیامی جامع و مشرفانه، عملاً مهر تایید بر این اقدام مقدس فرهنگی زده و پیشاپیش موفقیت این هسته اولیه و نیز حلقه های متصل به آن را ضمانت کرده اند.

علاوه بر آن همراهی و همکاری مراجع، فقها و علمای عالیقدر و طراز اول حوزه علمیه قم از جمله حضرات آیات عظام جوادی آملی، سبحانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، نوری همدانی که برخی از آنها با ارسال پیام تصویری و مکتوب، بر قوت و کیفیت این کار افزوده و به آن غنای علمی و دینی بیشتری بخشیدند!

حضور چهره های برجسته ای همانند رسولی محلاتی جهت قرائت پیام مقام معظم رهبری و آیت الله آملی لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه که خود از مفاخر مازندران و از بیت مرجعیت اند و سخنران محوری این کنگره نیز بوده اند و نیز نمایندگان مازندران در مجلس خبرگان رهبری و علمای بزرگ استان و ائمه محترم جمعه مازندران و خیل عظیم اساتید دانشگاهها و سایر فرهیختگان مازندرانی، بر اعتبار و غنای این کنگره افزود و سنگینی و وزانت آن را بطور مشهود به نمایش گذاشت!

مازندران در گذشته توفیق میزبانی و برگزاری کنگره های متعددی از جمله  کنگره پیامبر اعظم(ص)، علامه طبرسی، سعیدالعلماء، نیمایوشیج، سلمان هراتی و دیگران را داشته و در مقایسه با همه تجربه های استانی و کشوری، می توان کنگره بین المللی ابن شهرآشوب را یک استثناء تلقی کرد.


نگارنده که خود با پیشینه بیش از 40 سال حضور در پای منابر و سخنرانی های علماء و بزرگان دینی و علمی، رأساً می تواند وزن مطالب و سخنان ارائه شده در کنگره را ارزیابی کند و از این لحاظ در نهایت تواضع اعتراف می کنم که هم پیام مقام معظم رهبری، هم پیام های آیت الله جوادی آملی و آیت الله سبحانی و همچنین سخنرانی کم نظیر آیت الله آملی لاریجانی پیرامون "نقش علمای بزرگی همچون ابن شهرآشوب ساروی در هویت یابی ما و اینکه اگر علمایی همانند شیخ صدوق، شیخ کلینی، شیخ طوسی، شیخ انصاری، صدرالمتالهین و دیگران نبودند، آیا ما باز هم همینی بودیم که الان هستیم؟!"، از غنی ترین پیام ها و سخنرانی هایی بودند که در اینگونه همایشهای علمی و کنگره های بین المللی استماع گردید و انصافاً کنگره در دقایقی آنچنان بار فکری بالایی به خود می گرفت که بطور خودجوش سکوت همه جا حاکم می شد تا کسی از محتوای مذکور، بی بهره نماند و اصرار مدعوین بر یادداشت مکتوب نکات بیان شده، خود این حقیقت دل انگیز را حکایت می کرد.

یکی از زیباترین اتفاقات این کنگره حجم مقالات ارسالی و نیز حضور دو برابر مدعوین یعنی 1000 نفره آنان در کنگره بزرگداشت شخصیتی است که به مدت 8 قرن مهجور مانده و تقریباً غیر از مراکز علمی دینی، نامی از ایشان در میان نبود و این نشانه بارزی از روند تصاعدی کار و سطح مطلوب مدیریتی آن است که تحت نظارت نماینده محترم ولی فقیه در مازندران و نیز مدیریت میدانی و علمی مدیرکل محترم ارشاد مازندران انجام پذیرفته و انصافاً بر خلاف بی نمکی ها و ناسپاسی هایی که این روزها با دلایل واهی و جوسالار علیه این مدیریت موفق فرهنگی در برخی از محافل و افراد ریاست طلب و یکی دو سایت خبری محلی انجام می گیرد، بسیار جای تقدیر و تشکر دارد.

الحمدالله و با ضرس قاطع و با تاکید بر این نکته که نگارنده هیچ منافعی از قبل این ادعا نداشته و ندارد، می توان مدعی شد که مدیریت فرهنگی استان و مشخصاً مدیرکل ارشاد مازندران یعنی حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسعلی ابراهیمی که خود از فرهیختگان مازندران اند، در مقایسه با تمام ادوار مدیریتی ارشاد استان، دارنده یکی از موفق ترین کارنامه های فرهنگی و اجرایی بوده و انصافاً جایگاه فرهنگی مازندران را در سطوح ملی به اعتبار و اعتنای قابل قبول رسانده و موفق به جلب نظر و ثبت حضور غالب فرهیختگان علمی، فرهنگی و هنری شده و تنش های گذشته را برطرف کرده و فضای فرهنگی استان را به تفاهم و تعامل رسانده است.

فلذا در شرایطی که باید تعویض و جابجایی در بسیاری از جایگاههای مدیریتی اجرایی در اولویت نگاه آقایان باشد، تمرکز ذهنها و نگاهها به این مدیریت موفق فرهنگی، دور از انصاف و ادب و ناسازگاری عینی و علنی با افکار عمومی است که متاسفانه توسط افرادی انجام می شود که فاقد سوابق مدیریتی اعم از موفق یا ناموفق اند!

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 1 آذر 1392

جناب آقای رمدانی . مردانه و معرفتی این پیام را تایید کن بیایند پاسخ دهند من هم تا آخر پایه ام

صرف نظر از مدیریت های کلان و حمایت های مقام معظم رهبری و بزرگواریهای آیت الله طبرسی و مدیر کل جناب آقای ابراهیمی حق این گلایه را محفوظ میداریم .چنین برنامه هایی عظیم با رویکرد دینی و علمی را باید با مدیریت و با نظارت مردان و زنانی اداره کرد که تجربه های بزرگی دارند آن مردان بی ادعایی که مراسم بزرگی چون کنگره مقاومت و حماسه اشک انار را اداره میکنند وگرنه افرادی مانند آقای ...از همان اول خود را در ساری شناسی با 40 کتاب بی فایده نشان داده بودند . و اینگونه دکتر ها این مملکت کم ندارد که به تاجیکستان رفته و با دکترا برگردند خداوند آقای کردان را هم رحمت فرماید . حداقل دانشجویانی که پیش او درس خواندند گواهی دادند که آقای کردان در درس دادن و تربیت شاگرد استاد بود !!!

می گویند ایشان بعنی زین العابدین پیشنهاد کنگره را داده اند خب خدا اجرش بدهد اما همه میدانند ایشان همیشه زیر آبی می رود کم نیست نشانی از این جاه طلبی هایشان در ارشاد چه در زمان اصلاحات و چه اصولگرایان . جشنواره های بزرگ 12 دوره علوی ارشاد و روز مازندران تجربه های کوچکی نبود که حالا باید از بازنشسته ها و زهوار در رفته ها مدیر برگزینند حق ناشناسی آقای ابراهیمی را اینجا تمام و کمال در حق خدمتگذاران و کارکنان خدوم ارشاد دیدیم . شرم دارم بگویم که آقای....در بهترین شرایط با بهترین پول بازنده اصلی این نمایش بوده است وگرنه این پول را دست هر نابینایی میدادی علما و زعما و مردم را جمع کرده برایشان لالایی میخواند .

بنده می گویم با جدیت تمام که مدیریت فعلی ارشاد استان یکی از موفق ترین ها بود و لی داخل مقررات کلی کشور مگر می شود یک مدیر کل قانون را زیر پا بگذارد که مثلا آقای آجودانی بیاید برای آمل چنین و چنان بکند آقای ابراهیمی تنها مدیری است که مدیران ارشاد را در سطح اداره کل و شهرستان ها از بین کارکنان انتخاب کرد بدعث بسیار زشت گذشتگان که از آموزش و پرورش و جاهای دیگر مدیر می آوردند را از بین برد ولی خطای بزرگ او اعتماد به ...بود

مدیران هوس نکنند از ... استفاده کننده این چندمین تجربه شکست خورده ... است واقعا خجالت آور است که فقط یک مراسم مثل طالب آملی را به دست ایشان یعنی ... ندادند در بین جلسه شروع کرد به فحاشی و مثل ماجرای لحاف ملا نصرالدین شکوه و عظمت آن کنگره را با .... بازی از بین برد

درود بر صادقعلی رنجبر استاد و معلم بزرگوار دکتری که دکترایش داخل کشور قابل اثبات است و قرار نیست بروند تاجیکستان از آژانس ها گواهی بیاوردند اما کینه خیلی ها با او به خاطر این است که 30 سال سابقه امنیتی برای حفظ نوامیس مردم امنیت ملی مبارزه با تروریسم و ... در کارنامه دارد دارد

میدانم مدیریت شما امتناع می کند از انتشار این کامنت اما خدا عاملینش را نیامرزد
نا شناس 1 آذر 1392
مدیرکل فرهنگ وارشاد استان به حق در برگزاری باشکوه این اجلاس خیلی زحمت کشید
نا شناس 1 آذر 1392
کنگره مذکور تا حد بسیار زیادی دچار سیاست زدگی شدیدی شده بود و از فضای کار تحقیقی و علمی فاصله گرفته بود، نکته جالب توجه اینکه دبیرخانه علمی کنگره را نه فردی از اعضای هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه ها، بلکه فردی با مدرک دکتری ادبیات فارسی اداره نمود (دکتر زین العابدین درگاهی)!!!! تجربه، شناخت و علم ایشان در رابطه با علامه ابن شهرآشوب در چه حدی است!!!. از سوی دیگر رجال پژوهان ابن شهرآشوب را مفسر، محدث، فقیه و ادیب می شناسند و بجا بود دبیر همایش از حداقل فعالیت علمی بر خوردار بود!!!!!!
نا شناس 1 آذر 1392
من که متوجه نشدم منظور این بنده خدا چه می باشد؟؟؟؟
یکی بیاد برام ترجمه یا تفسیر کنه
(طبری از بابل)
بهرامی 1 آذر 1392
آقای شمال نیوز ،مهم این است که هیچ هنرمندی از آقای ابراهیمی دل خوشی ندارد .ایشان ارشاد را با سازمان تبلیغات و سازمان فرهنگ و ارتباطات اشتباه گرفته اند ...
محمد کاظمی 1 آذر 1392
از همه کسانی که در برگزاری این کنگره تلاش نمودن سپاسگذارم
شهروند طبری 1 آذر 1392
با سلام خدمت خوانندگان فهیم
برگزاری کنگره کاری شایسته ومغتنم بود واز همه مجریان این کار بزرگ سپاسگزاری می کنم.اما آقای رنجبر عنان قلم را چنان رها کرده تا در مدح مجریان گزافه نیز روا بدارد!
نمی دانم چه مدت مقدمات این کار بزرگ طول کشید ولی دریغ از یک خروجی علمی مفید که بتواند مصداق تولید علم باشد!بله تجلیل از علم وعالم شد که جای شکر بسیار دارد ولی سطح مقالات حداقل در بخشی که بنده اطلاع یافتم بسیار پایین بود!محض نمونه عرض کنم مقاله ایی در یکی از جلسات ارائه شد که اگر نگویم تماما لااقل نود درصد آن رونویسی از مقالات دیگران بوده ولی داوران کذایی!آن را پذیرفته بودند!اگر در پانل های دیگر هم وضع به همین منوال بوده که واویلا!
سیاسی کاری وبی برنامگی وعدم رعایت زمان سخنرانی ها ودیر شروع شدن جلسات نقص فاحش کنگره بوده است!
آقای رنجبر اگر همین طور ادامه دهی شهرت شما به «نویسنده سفارشی» بدل خواهد شد!لطفا جانب انصاف نگه دارید!شما وهمقطاران اطلاعاتی اگر چه در ایران دکترا گرفته اید ولی آنان که در تاجیکستان دکترا گرفته اند مجبور نبودند استاد را به طرق مختلف تحت فشار بگذارند تا نمره بگیرند!خوب می دانید که مسئولین دکترا گرفته با چه ترفند هایی به مدارک کذایی رسیده اند!
سید 2 آذر 1392
دنبال این کشمکش ها نباشید و اجر خود را ضایع نکنید. هر کسی با هر نیتی این کنگره را همراهی کرد دین خود را نسبت به این مرز و بوم ادا کرده ...... این بد اخلاقی ها نوعی آفت است که متاسفانه در بین مسئولین مازندرانی رواج است!!
سید 2 آذر 1392
قابل توجه بابلی ها: ****************************************
شما اگر بالا برید پایین بیاین، چپ برید راست برید، هوا برید زمین بیاین کلان شهر ساری مرکز استان مازندران بوده -است - و می ماند. به کوره چشم بدخوهان شهر ساری شهر بهار نارنج.
**************************************************************
هنرمند 2 آذر 1392
آقاي رمداني ادعايي كرده ايد در ...سوالاتي مطرح كردم اميدوارم از اين تريبون و يا آن تريبون پاسخگو باشيد من سند ارايه كردم اميدوارم شما هم همينطور باشيد مهم نيست اين كامنت رو ميزاري يا نه اما منتظرم جوابم
سید 1 آذر 1392
مدیزیت سایت : نظر ما نظر نیست!!!!!!!!
همش سانسور
نا شناس 4 آذر 1392
فعلا كلان شهر ساري و كل استان در دست سكان دار غيور بابلي است
حلشو ببريد
نا شناس 4 آذر 1392
حالا ابن شهر آشوب کی هست ؟
ما که آخرش نفهمیدیم ...

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.114 seconds.